Gratis retur ved kjøp med PAYPAL

I samarbeid med PayPal kan vi tilby alle våre kunder GRATIS RETUR av småvarer, ved kjøp via PayPal sine betalingsløsninger. Opprett en konto hos Paypal, det er trygt, sikkert og enkelt. Fyll ut PayPal sitt skjema og send dem fraktkvitteringene dine, så får du refundert returfrakt kostnadene dine.

OBS!! Gjelder KUN for frakt inntil 250 NOK.

PayPal sier:

Kundene må aktivere tjenesten for å bruke den. Det er gratis, og når de først har aktivert den kan de bruke den når de har betalt for en vare med PayPal. De må bare fylle ut et enkelt skjema og sende inn fraktkvitteringene sine.

Opprette konto hos PayPal: Betal enkelt og sikkert i tusenvis av nettbutikker, du trenger bare e-postadressen og passordet ditt. Du må ikke skrive inn kortnummeret ditt lenger!

72% av nettkundene i USA har en PayPal konto. Dette er en enkel måte å betale på. Når du først har registrert deg, er du ikke lenger avhengig av bankkort, kodebrikker og sikkerhetskoder for å handle på nettet. 

Når du bruker betalingskortene dine med PayPal, fungerer det på samme måte som når du betaler direkte med kortet. Forskjellen er at du slipper å skrive inn opplysningene dine hver gang du handler. Hvis du har en bonusordning, samler du selvfølgelig fortsatt poeng.

(Det er også mulig å betale via PayPal, uten å ha konto)

Følg linken under og registrer deg i dag! 

Trykk på PayPal linken nedenfor for å registrere deg for gratis retur tjenesten.

Trykk på PayPal for å aktivere tjenesten for gratis retur

For fullstendig informasjon, trykk på bildet nedfor. Da kommer du til PayPal sine sider om betingelser.

Kilde: 

https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/refunded-returns/general-conditions

Spørsmål og svar

Når kan jeg bruke PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt?

I henhold til de generelle bruksvilkårene, kan du få tilbake pengene for returfrakten med PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt hvis de følgende kravene er oppfylt:Du har en norsk PayPal-konto som ikke er sperret eller begrenset.Du har kjøpt en vare på nettet, og brukt den ovennevnte PayPal-kontoen som eneste betalingsmåte for kjøpet.Du har aktivert tjenesten på nettsidenhttps://www.paypal.com/no/returDu har startet returprosessen for varen du kjøpte innenfor returperioden, og i henhold til returvilkårene til selgeren (en person eller enhet som selger varer via en markedsplass, f.eks. en eBay-selger, heretter kalt «selgeren») eller forhandleren (andre personer eller enheter som selger varer utenfor markedsplasser, f.eks. nettbutikker, heretter kalt «forhandleren»).Du har sendt den aktuelle varen tilbake til selgeren eller forhandleren via norsk post, et fraktselskap eller andre vanlige alternativer for frakt.Du har sendt inn en forespørsel om å få pengene for fraktkostnadene tilbake (heretter kalt «refusjonsforespørsel») innen 14 dager etter at du sendte varene i retur i samsvar med de generelle bruksvilkårene og prosessene publisert av PayPal fra tid til annen.PayPal har godkjent refusjonsforespørselen din.

Hva dekkes ikke av Erstatning for returfrakt?

PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt gjelder ikke for:Kjøp som ikke overholder PayPals retningslinjer for akseptabel brukeller PayPals brukeravtale for PayPal-tjenesten.Immaterielle varer og kuponger (f.eks. Groupon), lisenser for digitalt innhold og tjenester.Varer der returen via posten, fraktselskap eller andre vanlige fraktalternativer allerede er betalt for av selgeren eller forhandleren.Kontanter, reisesjekker, billetter, betalingskort eller annen veksel.Varer som ikke kan returneres i henhold til selgeren eller forhandlerens generelle vilkår for salg (f.eks. hvis selgeren eller forhandlerens fastsatte returperiode er utløpt).Kostnader tilknyttet tap, tyveri eller skader på varen som returneres.Varer som er delvis eller fullstendig betalt for i kontanter eller med en annen betalingsmetode enn PayPal (det er bare returkostnader for varer som er fullstendig betalt for med PayPal som kan refunderes via tjenesten).Varer som er kvalifisert for refusjon av fraktkostnadene under et annet lignende tilbud (uansett om dette leveres av PayPal eller en tredjepart).

Er det en grense for refusjonene jeg kan få via PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt?

Ja. Det er en grense på 250 NOK per refusjonsforespørsel. 
Hvis du returnerer flere eksemplarer av samme vare samtidig, blir dette ansett som én retur og er underlagt grensen på 250 NOK.

Hvor mange refusjoner kan jeg få via Erstatning for returfrakt?

Tjenesten gjelder opptil 12 ganger mellom 1. januar 2016 og 31. desember 2016. Det er bare tillatt med én refusjon per PayPal-transaksjonsnummer.

Hvem skal jeg kontakte hvis jeg har spørsmål om Erstatning for returfrakt?

Hvis du har spørsmål om tjenesten, kan du sende en e-post til:paypalreturfrakt@telusinternational.com

Koster det noe å bruke PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt?

Nei. Du betaler ingen gebyrer for denne tjenesten. Du er imidlertid ansvarlig for å betale for å oppfylle kravene (inkludert å oppfylle kravene for kvalifisering for refusjon via tjenesten som er listet opp ovenfor, uten begrensninger).

 

Hvordan sender jeg inn en forespørsel?

Du må sende inn refusjonsforespørselen din på nettet via kravportalen vår [https://www.paypal-returns.com/hc/no/requests/new/]. Fyll ut skjemaet for forespørsel om refusjon som du finner på portalen, last opp støttedokumentene som vi ber om i skjemaet og send inn forespørselen din.

Hvis det mangler dokumenter i filen din, har du ytterligere sju dager fra datoen for innsendingen av refusjonsforespørselen på deg til å sende dem inn via e-post.

Hvilken informasjon må jeg oppgi sammen med refusjonsforespørselen min?

1)Det fullførte skjemaet for forespørsel om refusjon.
2)Du må sende returen via norsk post, et fraktselskap eller et annet vanlig fraktalternativ. Avhengig av hvordan du betalte for returen, må du sende inn følgende:

a.Hvis du returnerte varen via en ekspresstjeneste hos posten eller fraktselskapet med sporing inkludert, ber vi deg legge ved en kopi eller et bilde av kvitteringen som viser beløpet du betalte og adressen til forhandleren/selgeren.
b.Hvis du returnerte varen via standard post (uten sporing), ber vi deg legge ved en kopi eller et bilde av kvitteringen for fraktkostnadene samt et bilde av pakken der adressen til forhandleren/selgeren er synlig dokumentert.
c.Hvis returkostnadene ble trukket fra refusjonen av varen din, må du legge ved følgende dokumentasjon:
En kopi av betalings-e-posten fra forhandleren eller PayPal, som viser den opprinnelige prisen på varen du returnerte.

En kopi av refusjons-e-posten fra forhandleren eller PayPal som viser refusjonsbeløpet.

Kopier, bilder eller skann av de opprinnelige dokumentene er bare godkjente hvis de er leselige. Disse dokumentene må lastes opp på kravportalen. I alle tilfeller må du beholde de opprinnelige dokumentene. Hvis kopiene du sender inn ikke er leselige nok, kan det hende du blir bedt om å fremlegge dem under verifiseringsprosessen av forespørselen din. 

Ved tilfeller av misbruk eller falske krav via PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt, forbeholder PayPal seg retten til å begrense tjenesten.

Hvordan vil jeg bli refundert?

Hvis forespørselen din om refusjon godkjennes av PayPal, blir pengene overført direkte til PayPal-kontoen din.

Hvordan vet jeg om forespørselen min om refusjon har blitt godkjent?

Vi holder deg informert om hvert trinn av prosessen, og sender deg en e-post når det skjer noe nytt: 

Bekreftelse på mottak av forespørselen din om refusjon: Samme dag (eller første virkedag etter forespørselen din hvis den ble mottatt etter 17.00 eller på en dag som ikke er en virkedag).

Varsel om godkjenning av eller avslag på forespørselen din om refusjon: Fem virkedager etter mottak av den fullstendige forespørselen din.

Refusjon: Fem virkedager etter varselet om godkjenning av forespørselen din.

Ytterligere bestemmelser for bruken av Erstatning for returfrakt

Ved å bruke PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt, godtar du følgende:Alle forespørsler om refusjon må være fullstendige, sannferdige og nøyaktige.Du må ha lest gjennom de generelle bruksvilkårene og godtatt innholdet uten forbehold.
Du må varsle oss hvis du tror det har oppstått, eller kommer til å oppstå feil, uautoriserte transaksjoner, misbruk eller uautorisert bruk av tjenesten. Alle forespørsler om refusjon som ikke overholder vilkårene og prosedyrene i de generelle bruksvilkårene, uansett årsak, blir automatisk avslått og du kvalifiserer ikke for noen refusjon.

PayPal og/eller tjenesteleverandøren kontakter deg via e-post. Derfor bør du sjekke e-postinnboksen din med jevne mellomrom for å sikre at du ser meldinger som er sendt fra PayPal eller tjenesteleverandørene.


Hvis du har generelle spørsmål om PayPals tjeneste Erstatning for returfrakt, kan du sende en e-post til: paypalreturfrakt@telusinternational.com